הטכנולוגיה שלנו

קיר ירוק בשיטה הידרופונית

רקע

מהקיר הירוק הראשון שהקמנו בשנת 2004 התנסנו במגוון שיטות ליישום קירות ירוקים.
רוב העשור הראשון לפעילותה של החברה, חברת גרין גקו הקימה קירות ירוקים בשיטה הישנה של קופסאות חומר מצע שתולות ותלייתם על פאנלים.
שיטה שייצרה בעיות מהותיות כגון המלחת שורשים וקושי אחזקתי לאורך זמן. בעיות אלו דחפו אותנו להשתפר, להתפתח ולמצוא פתרון ארוך טווח בכדי שהפרויקטים של החברה ייראו מצוין לאורך שנים רבות.

בשנת 2014, לאחר שבדקנו לעומק שיטות שונות, מצאנו לנכון לעבור ולבנות קירות ירוקים בשיטה ההידרופונית בתמיכת יריעה. שיטה אשר נמצאת כיום בשימוש אצל החברות המובילות בעולם לקירות ירוקים.

  נקודות כלליות של השיטה הידרופונית:

  • פלטפורמת השתילה בה אנו משתמשים הינה פלטפורמה הידרופונית קלת משקל. עד 25 ק"ג למ"ר כאשר הצמחים בוגרים.
  • אין צורך בטיפול מיוחד לבניין לפני התקנת הגינה הוורטיקלית בכל מה שנוגע לאיטום.
  • כל החומרים בהם אנו משתמשים לבניית הפלטפורמת שתילה הינם חומרים עמידים למים למשך שנים ארוכות. חומרים כגון – אלומיניום, פלטות PVC ובדים מיוחדים מחומר ממוחזר בעלי סינון UV.

יתרונות השיטה ההידרופונית:

קיר ירוק בשיטה הידרופונית

אינה מלכלכת

גם כאן בא ליידי ביטוי הויתור על מצע הגידול. בשיטה ההידרופונית שורש הצמח מתפתח בין שכבות של בד שאינו מתפרק. אין עודף לכלוך ואדמה שינשרו מהקיר וילכלכו את הסביבה כמו בשיטה הישנה.

קיר ירוק בשיטה הידרופונית

החלפה פשוטה של צמחים

כמו בכל גינה, קורה לפעמים שצמח נפגע או אינו מתפתח לפי שביעות רצון. בשיטה זו, ההחלפה לצמח חדש פשוטה ביותר וכל אחד יכול לעשותה, לא רק מומחים של קירות ירוקים.
קיר ירוק בשיטה הידרופונית

נפח מערכת מינימלי

מכיוון שבשיטה ההידרופונית הצמח יכול לשגשג ללא חומר מצע בכלל, הנפח של פלטפורמת השתילה ירד בצורה משמעותית. בצורה הזאת פלטפורמת השתילה תופסת רק 3 ס"מ מקיר הבניין עליו מיושם הקיר הירוק, זאת בשונה ממערכת קופסאות חומר המצע בהן השתמשנו שבלטו 25 ס"מ מקיר הבניין. יתרון זה מהותי כאשר מותקן קיר ירוק בחלל קטן יחסית כגון משרד או חדר המתנה.

קיר ירוק בשיטה הידרופונית

משקל נוצה

שיטת קופסאות חומר המצע, שבה אנו השתמשנו עד שנת 2014, ששקלה 80 ק"ג למ"ר. השיטה ההידרופונית בתמיכת יריעה שוקלת עד 25 ק"ג למ"ר כאשר הצמחים בוגרים. ההבדל המשמעותי במשקל בין השיטות בא ליידי ביטוי ככל שהגינה הורטיקלית עולה בגובה.
קיר ירוק בשיטה הידרופונית

התפתחות בריאה של בית השורשים

בשיטה זו, אשר בנויה כיחידה אחת, אין דבר המגביל את השורשים של כל צמח בגינה מלהתפתח בכמות או בגודל השורשים לפי הדרישה האופטימלית של אותו צמח. זאת בשונה משיטת הקופסאות שגרמה לחוסר מקום להתפתחות השורשים בתוך הקופסא.

קיר ירוק בשיטה הידרופונית

מניעת הצטברות מלחים

מכיוון שאין חומר מצע והקיר הירוק בנוי כיחידה אחת. הדרך שבה מתנקים המלחים העודפים של הדשן פשוטה. זהו יתרון משמעותי לקיר ירוק בוגר לאחר שנתיים שלוש בשונה משיטת הקופסאות. שיטת הקופסאות איתה בנינו את הקירות הירוקים בעבר יצרה לנו בעיות של המלחת שורשים בקירות בוגרים, לפעמים עד כדי צורך החלפת כל החומר מצע ושתילה מחדש של כל הצמחים.

קיר ירוק בשיטה הידרופונית

חסכונית במים

השינוי שעשינו בשיטת הבניה הביאה איתה ירידה משמעותית בצריכת המים של הקיר הירוק. מכיוון שהגינה הורטיקלית בשיטת הישנה הייתה בנויה מקופסאות נפרדות, היינו מחוייבים לחבר כל קופסה לקו טפטפות. קיר ירוק בשיטה הידרופונית נבנה כיחידה אחת ומייושם קו טפטפות אחד שמספק מים לגינה כולה. זאת אומרת ירידה משמעותית של טפטפות לכלל הגינה.

קיר ירוק בשיטה הידרופונית

שלבים ליישום קיר ירוק בשיטה הידרופונית:

שלב א- על גבי פלטות PVC פורסים כמה שכבות של בד. בד מיוחד לגידול צמחים על קיר ירוק הידרופוני אשר אנו מייבאים.

שלב ב- בין שכבות הבד פורסים קווי השקיה עם טפטפות מווסתות לחץ של נטפים (מספר קווי ההשקיה משתנה לפי גובה הפרויקט) המופעלים אוטומטית על ידי מחשב השקייה.

שלב ג- בתחתית הגינה מתקינים מרזב אלומיניום להובלת הנגר.

שלב ד- לאחר שהפלטפורמה מוכנה ומערכת ההשקיה עובדת מתחילים בשלב השתילה.

שלב ו- ההזנה של הצמח מתבצעת על ידי מדשנת חשמלית המחוברת למחשב ההשקיה. כמו כן מותקן בראש המערכת מז"ח העומד בכל התקנים. המדשנת מזינה את הגינה בדשן איכותי המותאם לקירות ירוקים הידרופוניים. דשן המורכב ממיקרו ומאקרו אלמנטים ביחס אשר מותאם אישית לפי דרישה, של אגרונום גרין גקו, מחברת הדשנים כיל.

שלב ז- תדירות ההשקיה ויחס הדישון משתנה לפי פרמטרים כגון: גיל הצמחים בגינה, עונות השנה, סוגי הצמחים המיושמים בקיר הירוק וכו'.  

צרו איתנו קשר

ספרו לנו קצת על עצמכם ועל החזון שלכם ונחזור אליכם בהקדם!




    קיר ירוק בשיטה הידרופונית

    קיר צמחייה ירוקה

    אם יצא לכם פעם לראות בכניסה לאולמות אירועים או בכל מקום אחר קיר שלם שעטוף כולו בירוק. אם אהבתם מאוד את המראה שלו ואתם חושבים שהוא יכול מאוד להוסיף יופי וחן לביתכם. חשוב שתדעו כי הוספת קיר צמחיה בבית זה...
    קיר ירוק בשיטה הידרופונית

    צמחים מטפסים לפרגולה

    צמחים מטפסים לפרגולה הם תוספת יפה ופונקציונלית לכל חלל חיצוני. הם מספקים צל טבעי, תחושת מבנה ומוקד לגינון ולחיים בחוץ. השילוב של חומרי עץ, מתכת או חומרי פרגולה אחרים עם צמחים ירוקים שופעים יוצר אווירה טבעית ומזמינה. ישנם סוגים רבים...
    קיר ירוק בשיטה הידרופונית

    צמחים מטפסים – להביא את הטבע אליך

    ישנם סוגים רבים של צמחים מטפסים שניתן להשתמש בהם למטרות שונות. למשל, יש גפנים שגדלות במהירות ויכולות לכסות את הקרקע, בעוד שאחרות נשארות קרובות יותר לאדמה ועליהן קטנות יותר. לחלק מהמטפסים יש פרחים, בעוד שלאחרים אין. העניין הגובר בצמחים מטפסים...
    call-mobile